Heute ist Donnerstag, 28 März 2024

Wir reisen

Letnia wycieczka ministrantów i lektorów do Szklarskiej Poręby

Marcin Rogowski

Dnia 12.07.br prawie trzydziestoosobowa grupa ministrantów i lektorów zebrała się na Dworcu Głównym w Poznaniu, gdzie oczekiwaliśmy przyjazdu pociągu do Szklarskiej Poręby. Na szczęście, pomimo wczesnej godziny odjazdu, nikt nie zaspał. Mogliśmy więc spokojnie rozpocząć naszą wyprawę w góry.

Po dotarciu na miejsce czekał nas mały spacer, gdyż dom, w którym zamieszkaliśmy leżał nieco na uboczu. Warunki nie były może zbyt komfortowe, jednak ludzie, dzięki którym mieliśmy dach nad głową, okazali się bardzo mili i sympatyczni. Również piękne widoki na góry rekompensowały nam niezbyt dogodne warunki, w jakich mieszkaliśmy. Po rozpakowaniu bagaży resztę pierwszego dnia spędziliśmy na zwiedzaniu centrum Szklarskiej Poręby. Wieczorem zgromadziliśmy się na mszy świętej, która odtąd odbywała się regularnie co wieczór i stanowiła podsumowanie przeżyć z całego dnia.

Na drugi dzień pobytu zaplanowaliśmy zdobycie szczytu pobliskiej Szrenicy, po drodze chcieliśmy także nacieszyć oczy widokiem Kamieńczyka, który należy do grona najpiękniejszych wodospadów w Karkonoszach. Na wspomnianą powyżej górę prowadziła stroma ścieżka długości 2,5 kilometra. Nic więc dziwnego, że większość z nas narzekała na coraz to większy ból w nogach. Wysiłek został jednak nagrodzony, gdyż ze szczytu roztaczał się wspaniały widok na pobliskie wzniesienia. Wiatr szybko rozpędzał chmury, odsłaniając przed nami ukryte miedzy szczytami malownicze doliny. Często w takich momentach człowiek uświadamia sobie swą "małość" i zaczyna rozmyślać o Stwórcy tych wszystkich cudów natury. W trakcie schodzenia ze Szrenicy zaskoczył nas krótkotrwały, lecz obfity deszcz. Wieczorem zorganizowaliśmy ognisko i w ten sposób zakończyliśmy drugą dobę pobytu w Szklarskiej Porębie.

Dzień trzeci zapowiadał się równie atrakcyjnie jak poprzedni. Wyruszyliśmy wcześnie rano, aby podziwiać widoki z pobliskiego Wysokiego Kamienia - wzniesienia o wysokości 1058 m. n.p.m. Droga na szczyt była znacznie łagodniejsza od szlaku, który prowadził na Szrenicę, niestety pogoda nie dopisała. O ile wczoraj wędrowaliśmy w promieniach słońca, to dzisiaj byliśmy nękani przez przelotne opady deszczu. Nikt nie spodziewał się takich warunków, gdyż rano świeciło słońce. Każdy z nas doświadczył tego, iż pogoda w górach potrafi zmienić się z minuty na minutę. W czasie powrotu podziwialiśmy słynny "Zakręt Śmierci" - najczęściej fotografowany odcinek karkonoskich dróg. Najgorsze jednak spotkało nas nieco później, gdy byliśmy w drodze do domu. Wtenczas rozpadało się na dobre, w wyniku czego wróciliśmy kompletnie przemoczeni i w nie najlepszych nastrojach.

Następnego dnia miała odbyć się wyprawa na Śnieżne Kotły, niestety mogło w niej uczestniczyć zaledwie dwunastu ministrantów, ponieważ reszta spośród nas borykała się z drobnymi problemami technicznymi. Kto by się spodziewał, że wczorajszy deszcz uniemożliwi odbycie wycieczki. Szkoda, że nie mogę podzielić się moimi wrażeniami z wypadu na Śnieżne Kotły, jednak po opowieściach kolegów dochodzę do wniosku, iż wysiłek towarzyszący długiej i wyczerpującej drodze został w pełni nagrodzony przez zapierające dech w piersiach widoki. Na zakończenie długiego dnia po raz kolejny zorganizowaliśmy ognisko.

Ostatni dzień 16.07. spędziliśmy na pakowaniu i przygotowywaniu się do powrotu. Wybraliśmy wcześniejszy pociąg, więc nie było czasu na odbycie kolejnej przechadzki po górach. Po pięciu godzinach podróży wreszcie dojechaliśmy do Poznania i w ten sposób zakończyła się wycieczka ministrantów i lektorów do Szklarskiej Poręby.

Muszę przyznać, iż był to wyjątkowo udany wypoczynek, ponieważ połączył zarówno dobrą zabawę, jak i modlitwę. Wspólnie spędzony czas pomógł nam zintegrować się z młodą generacją ministrantów, a to z pewnością odbije się korzystnie na naszej wspólnej służbie. Wycieczka była dobrze zaplanowana, a przede wszystkim odpowiednio zorganizowana, dzięki czemu przyniosła spodziewane rezultaty. Każdy z uczestników chętnie wraca wspomnieniami do mile spędzonych chwil w Szklarskiej Porębie, jednocześnie myśląc już o kolejnej podróży...

10388 mal gelesen

12, (3) 1999 - Jesień

Copyright 2003-2024 © Kongregacja Oratorium Św. Filipa Neri i parafia pw. NMP Matki Kościoła w Poznaniu