Dziś jest Piątek, 29 marca 2024
Gazeta parafialna

Aktualności

Wydarzenia

Opracował ks. Sławomir Ratajczak C.Or.
  • W niedzielę 12 czerwca 2005r. - drugą miesiąca -modliliśmy się w intencji dobrodziejów i ofiarodawców naszego kościoła i kongregacji. Na początku czerwca został kupiony od pana Eugeniusza Popka zestaw procesyjnego nagłośnienia, który już był używany w naszej parafii podczas procesji Bożego Ciała.
  • W pierwszym tygodniu czerwca 2005r zakończyła swą działalność świetlica parafialna, którą prowadziły panie nauczycielki z naszej parafii. W ramach zajęć świetlicowych udzielana była dzieciom pomoc w nauce. Serdeczne podziękowania dla wszystkich prowadzących świetlicę.
  • W niedzielę 19 czerwca 2005r. Parafialny Zespół Caritas kwestował przed kościołem na wakacje dla dzieci - filipińskie środy. Zebrano kwotę: 1.293,00 zł. Bóg zapłać za ofiary!
  • W poniedziałek 20 czerwca 2005r. po Mszy św. wieczornej odbyło się spotkanie ministrantów i kandydatów oraz ich rodziców.
  • W czwartek 23 czerwca 2005r. odbyło się spotkanie Parafialnych Rad: Duszpasterskiej i Ekonomicznej.
  • W piątek 24 czerwca 2005r. dla dzieci i młodzieży zakończył rok szkolny i rozpoczęły wakacje letnie. Panu Bogu dziękowaliśmy za łaski otrzymane i prosiliśmy o błogosławieństwo na czas wakacji. Dla poszczególnych grup zostały odprawione Msze św.: klasy III Gimnazjum Nr 44 - w czwartek o godz. 8.30, klasy 0- VI Szkoły Podstawowej Nr 79 - w piątek o godz. 8.00, klasy I i II Gimnazjum Nr 44 - w piątek o godz. 9.30.
  • W sobotę 25 czerwca 2005r. o północy ks. Marian Kara C.Or. odprawił Mszę św. na rozpoczęcie wyprawy autokarowej na Węgry.
  • We wtorek 28 czerwca 2005r. modliliśmy się za śp. ks. proboszcza Kazimierza Waselę w 16 rocznicę śmierci.
  • W środę 29 czerwca 2005r. obchodziliśmy uroczystość Świętych Apostołów Piotra i Pawła, Patronów Bazyliki Archikatedralnej i Miasta Poznania. Ofiary złożone na tacę (157,00 zł) zostały przekazane na potrzeby Stolicy Apostolskiej.
  • W niedzielę 3 lipca 2005r. odbyła się koronacja papieskimi koronami Figury Matki Bożej Ucieczki Grzeszników w Wieleniu. Z naszej parafii została zorganizowana pielgrzymka autokarowa. Razem z pielgrzymami do Matki Bożej pojechał ks. Sławomir Ratajczak C.Or. Uroczystość koronacji była transmitowana przez: Telewizję Polską PTV 3, Radio Emaus na częstotliwości 89,80 FM oraz w internecie na stronie www.radioemaus.pl.
  • W poniedziałek 4 lipca 52 osoby z duszpasterstwa młodzieży wyjechały z Ks. Tomaszem na rekolekcje do Chioggi. Spędzili dwa tygodnie w filipińskim domu rekolekcyjnym koło Wenecji - relację fotograficzną z ich pobytu we Włoszech można zobaczyć na naszej stronie internetowej w dziale Galerie
  • W środę 6 lipca 2005r. z Katedry wyruszyła Poznańska Piesza Pielgrzymka do Częstochowy.
  • W środę 6 lipca 2005r. - od pieszej pielgrzymki do Żabikowa do bł. Edmunda Bojanowskiego - rozpoczęły się filipińskie wakacje dla dzieci.
  • W drugą niedzielę miesiąca 10 lipca modliliśmy się za dobrodziejów i ofiarodawców naszej parafii i Kongregacji. Wszystkim składamy serdeczne Bóg zapłać! Aktualnie trwają: odnawianie i modernizacja oratorium oraz konserwacja i naprawa dzwonów.
  • W drugą środę filipińską, 13 lipca 2005r., dzieci i opiekunowie udali się autobusami do Szreniawy do Muzeum Rolnictwa.
  • W trzecią środę filipińską 20 lipca 2005r. dzieci wraz z opiekunami zwiedzały Muzeum Wojska Polskiego - na Poznańskim Golęcinie.
  • W niedzielę 24 lipca 2005r. podczas wszystkich Mszy św. modliliśmy się za przyczyną św. Krzysztofa w intencji kierowców i podróżujących oraz poświęcaliśmy pojazdy mechaniczne.
  • W poniedziałek 25 lipca 2005r. ks. Tomasz Błaszczyk C.Or. razem Duszpasterstwem Młodzieży zorganizował rajd rowerowy nad jeziorem Góreckim.
  • Od poniedziałku 1 sierpnia 2005r. do soboty 6 sierpnia 2005r. trwały rowerowe dni skupienia w Górach Stołowych, które zorganizował ks. Tomasz Błaszczyk C.Or. Szczegóły w artykule Justyny Traczewskiej "Ile jeszcze kilometrów? - czyli rekolekcje na rowerze".
  • W drugą niedzielę miesiąca 14 sierpnia 2005r. modliliśmy się w intencji dobrodziejów i ofiarodawców naszego kościoła i Kongregacji. W lipcu przeprowadziliśmy konserwację i remont dzwonów oraz został wykonany "parking" dla rowerów. Trwają prace związane z odnawianiem i modernizacją oratorium.
  • W poniedziałek 15 sierpnia 2005r. obchodziliśmy uroczystość Wniebowzięcia N.M.P. Był to Dzień Modlitwy całego narodu Polskiego w intencjach Ojczyzny. Podczas każdej Mszy św. święciliśmy zioła i kwiaty. Wiązanki ziół i kwiatów znajdowały się pod chórem, obok skarbony św. Antoniego. Przy ich nabywaniu składano ofiary do skarbony na wakacje dla dzieci - filipińskie środy. Razem ofiar było: 864,36 zł.
  • We wtorek 16 sierpnia 2005r. rozpoczęły się wczasy w Mrzeżynie nad morzem. Organizatorem tego wypoczynku był ks. Marian Kara C.Or. Wczasy trwały do 26 sierpnia 2005r. Szczegóły w artykule ks. Mariana Kary C.Or. "Parafialne wędrówki po Europie w 2005r."
  • W niedzielę 21 sierpnia 2005r. swoimi ofiarami i modlitwą wspieraliśmy Katolicki Uniwersytet Lubelski i Wydział Teologiczny w Poznaniu oraz CARITAS Archidiecezji Poznańskiej. Zebrane ofiary zostały przekazane na KUL i WT - 1.210,00 zł, CARITAS - 503,50 zł.
  • W środę 24 sierpnia 2005r. w ramach wakacji filipińskich pielgrzymowaliśmy autobusami do Wielenia - do sanktuarium Matki Bożej Ucieczki Grzeszników. Tym razem oprócz dzieci (63 dzieci) wzięły udział osoby dorosłe (80 osób). W Wieleniu została odprawiona Msza św. dziękczynna za filipińskie środy. Pielgrzymce przewodniczyli ks. Sławomir Ratajczak C.Or. i ks. Tomasz Błaszczyk C.Or.
  • W środę 31 sierpnia 2005r., na zakończenie wakacji letnich, które organizowaliśmy przy naszym kościele, dziękowaliśmy na Nowennie Matce Bożej za opiekę nad nami. Po Nowennie na placu przy kościele dla dzieci zapłonęło ognisko. Spotkanie przy ognisku połączone było ze śpiewem i smażeniem kiełbasy. W ten sposób zakończyliśmy filipińskie środy.
  • W czwartek 1 września 2005r., w 66 rocznicę wybuchu II wojny światowej, modliliśmy się w intencjach naszej ojczyzny oraz za wszystkich, którzy oddali życie w obronie Polski i w walce o wolność.
  • W czwartek 1 września 2005r. rozpoczęliśmy nowy rok szkolny. W intencji dzieci, młodzieży, rodziców, nauczycieli i wychowawców zostały odprawione Msze św. Dla Szkoły Podstawowej Nr 79 o godz. 8.00 i dla Gimnazjum Nr 44 o godz. 9.30.
  • W poniedziałek 5 września 2005r. podczas Mszy św. o godz. 18.30 modliliśmy się w intencji dzieci z klas I i ich rodziców. Zostały poświęcone tornistry i książki.
  • W środę 7 września 2005r. podczas Nowenny raz jeszcze dziękowaliśmy Matce Bożej za opiekę podczas filipińskich wakacji. Modliliśmy się w intencji wszystkich, którzy pomagali w organizowaniu wszelkich wyjazdów i pielgrzymek wakacyjnych oraz zajęć dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Po Nowennie spotkaliśmy się przy ognisku. Była smażona kiełbasa i ciepłe bułki.
  • W piątek 9 września 2005r. w 6 rocznicę erygowania Kongregacji Oratorium Św. Filipa Neri w Poznaniu - Świerczewie dziękowaliśmy Panu Bogu przez wstawiennictwo Matki Bożej i św. Filipa za łaski udzielane naszej Wspólnocie.
  • W sobotę 10 września 2005r. o godz. 8.30 wyruszyła pielgrzymka autokarowa do Częstochowy. Przewodniczył jej ks. Marian Kara C.Or.
  • W drugą niedzielę miesiąca 11 września 2005r. modliliśmymy się w intencji dobrodziejów i ofiarodawców naszego kościoła i Kongregacji. Nadal trwają prace związane z odnawianiem i modernizacją oratorium.
  • We wtorek 13 września 2005r. o godz. 18.00 odprawiliśmy uroczyste nabożeństwo do Miłosierdzia Bożego. Po Mszy św. wieczornej odbyło się spotkanie Bractwa Miłosierdzia Bożego.
  • W piątek 16 września 2005r. po Mszy św. wieczornej odbyło się spotkanie Parafialnej Rady Ekonomicznej.
  • W sobotę 17 września 2005r., w 66 rocznicę agresji sowieckiej na Polskę modliliśmy się w intencjach naszej ojczyzny oraz za wszystkich, którzy oddali życie w obronie Polski i w walce o wolność.
  • Od wtorku 20 września 2005r. w bibliotece parafialnej rozpoczął się kurs j.angielskiego dla dzieci i młodzieży.
  • W niedzielę 18 września 2005r. Mszą św. o godz. 15.00, rozpoczęliśmy razem z dziećmi z klas II i rodzicami 9 miesięczne przygotowanie do uroczystości I-Komunii św.
  • W niedzielę 18 września 2005r. przed kościołem kwestowaliśmy na Katolicki Uniwersytet Lubelski i Wydział Teologiczny w Poznaniu. Zebrano kwotę: 575,40 zł.
  • W środę 21 września 2005r., w 19 rocznicę konsekracji naszego kościoła parafialnego, dziękowaliśmy Matce Bożej za naszą świątynię i polecaliśmy wszystkie nasze sprawy. Modliliśmy się w intencji wszystkich projektantów, budowniczych, ofiarodawców i dobrodziejów naszego kościoła.
  • W środę 21 września 2005r. po Nowennie odbyło się spotkanie Parafialnej Rady Duszpasterskiej.
  • W sobotę 24 września 2005r. pielgrzymowaliśmy do Matki Bożej na Świętą Górę. Na Świętej Górze, przed Cudownym Obrazem Matki Bożej o godz. 11.30 odprawiliśmy Mszę św. oraz dokonaliśmy aktu zawierzenia Świętogórskiej Pani całej naszej parafii. W kryptach bazyliki świętogórskiej modliliśmy się za naszych zmarłych, szczególnie za śp. ks. Wacława Szymczaka C.Or. oraz śp. ks. proboszcza Kazimierza Waselę C.Or.
  • W niedzielę 25 września 2005r. gościliśmy w naszej parafii ks. Andrzeja Jagiełkę - proboszcza i budowniczego kościoła we Lwowie, który podczas wszystkich Mszy św. głosił kazania i kwestował na budowę kościoła we Lwowie. List ks. Andrzeja zamieszczamy w naszej Rodzinie Parafialnej.
  • W niedzielę 2 października 2005r. odbyły się główne uroczystości Archidiecezjalnego Kongresu Eucharystycznego. Tego dnia o godz. 11.00 w kościele pw. Bożego Ciała w Poznaniu Ksiądz Arcybiskup Metropolita przewodniczył Mszy św. koncelebrowanej, po której odbyła się procesja eucharystyczna do Poznańskiej Fary.
  • W niedzielę 2 października 2005r. rozpoczęliśmy Tydzień Miłosierdzia. O godz. 16.00 odbyła się procesja różańcowa.
  • W poniedziałek 3 października 2005r. o godz. 17.45, w ramach przygotowania do I Komunii św., zostały poświęcone różańce dzieci z klas II.
  • W poniedziałek 3 października 2005r. rozpoczęły się zajęcia w świetlicy parafialnej. Świetlicą kieruje ks. Tomasz Błaszczyk C.Or. Szczegóły w artykule pt. "Wspólna troska - czyli o świetlicy ORATORIUM słów kilka."
  • W piątek 7 października 2005r. kandydaci do bierzmowania z klasy I i II gimnazjum uczestniczyli we Mszy św. o godz. 18.30, a następnie w katechezie.
  • W sobotę 8 października 2005r. o godz. 7.30 pod przewodnictwem ks. Mariana Kary C.Or. wyruszyła pielgrzymka autokarowa do Lichenia.
  • W drugą niedzielę miesiąca 9 października 2005r. modliliśmy się za naszych dobrodziejów i ofiarodawców. Szczególnie w intencji planów związanych z prezbiterium. Od kilku miesięcy są już przygotowywane projekty nowego wystroju naszego kościoła - prezbiterium. Są mocno zaawansowane prace związane z nową amboną, chrzcielnicą i siedziskami dla kapłanów i służby liturgicznej. Ponadto przygotowywany jest projekt fresku, który ma zostać wykonany na głównej ścianie prezbiterium w miejsce wiszącej figury. Projekty wykonują Tomasz Wachowicz i Piotr Drozdowicz. Szczegóły w artykule Piotra Drozdowicza.
  • W niedzielę 9 października 2005r. pomagaliśmy Arcybiskupiemu Seminarium Duchownemu w Poznaniu. Gościliśmy naszego kleryka Grzegorza i kleryków filipińskich, którzy kwestowali na Seminarium.
  • W środę 12 października 2005r. od godz. 17.00 był czynny punkt bezpłatnej pomocy prawnej. Porad prawnych udziela w naszej parafii mecenas Sebastian Winiecki.
  • Od piątku do niedzieli, 14-16 października 2005r., do filipińskiej parafii w Błażejewie odbył się wyjazd lektorów z naszej parafii, w czasie którego doskonalono umiejętności lektorskie, pod przewodnictwem opiekuna ks. Waldemara Partyki C.Or.
  • W sobotę 15 października 2005r. o godz. 8.00 wyruszyła pielgrzymka autokarowa na Jasną Górę. Organizatorem był ks. Marian Kara C.Or.
  • W niedzielę 16 października 2005r., w ramach DNI PAPIESKICH, odbyła się kwesta na rzecz Fundacji "Dzieło Nowego Tysiąclecia". Zebrano 997,05 zł.
  • W niedzielę 16 października 2005r. o godz. 10.15, nasz Parafianin, o.Jakub Kraska OP odprawił Mszę św. jako dziękczynienie z okazji 5 rocznicy święceń kapłańskich.
  • W niedzielę 16 października 2005r. o godz. 18.00, w ramach Tygodnia Pieśni Eucharystycznej, adorowaliśmy w naszym kościele Najświętszy Sakrament. Wzięli w niej udział: Chór młodzieżowy Gimnazjum i Liceum S. Zmartwychwstanek, schola Semper Fideles z naszej parafii oraz pani Jolanta Kajdasz - sopran wraz z naszym panem organistą Tomaszem Mielcarkiem. Adoracja została przygotowana przez ks. Waldemara Partykę C.Or.
  • W sobotę 22 października 2005r. odbył się Parafialny Dzień Chorych. O godz. 14.00 została odprawiona Msza św. dla starszych, chorych, rencistów i emerytów, w czasie której udzieliliśmy sakramentu namaszczenia chorych. Po Mszy św. spotkaliśmy się w ORATORIUM przy kawie i herbacie oraz smacznym "świerczewskim placku". Spotkanie zostało przygotowane przez Parafialny Zespół CARITAS.
  • W sobotę 22 października 2005r. o godz. 19.30 Klub Dobrego Filmu, który prowadzi ks. Tomasz Błaszczyk C.Or., zorganizował projekcję filmu "Pianista".
  • W niedzielę 23 października 2005r. rozpoczęliśmy Światowy Tydzień Misyjny. Ofiary z tacy przekazaliśmy na Papieskie Dzieła Misyjne. (1.002,50 zł)
  • Od października 2005r. istnieje przy naszej parafii i kongregacji: Filipiński Klub Sportowy. Aktualnie odbywają się treningi siatkówki. Chętni chłopcy w wieku od 10 do 18 lat mogą zgłaszać się do ks. Waldemara Partyki C.Or. - opiekuna Klubu. Klub prowadzony jest przez stowarzyszenie, którego prezesem jest Damian Gapiński.
  • W listopadzie modliliśmy się za zmarłych, których imiona zostały wypisane na kartkach i złożone do skarbony pod chórem. (razem było 778 kartek). Codziennie odmawialiśmy różaniec i raz w tygodniu odprawialiśmy Mszę św.
  • We wtorek 1 listopada 2005r. odbyła się kwesta na pomoc ofiarom trzęsienia ziemi w Pakistanie, Indiach i Afganistanie. Zebrano 1.618,05 zł.
  • W środę 9 listopada 2005r. od godz. 17.00 był czynny punkt bezpłatnej pomocy prawnej.
  • W piątek 11 listopada 2005r. obchodziliśmy Święto Narodowe - Rocznicę Odzyskania Niepodległości. Modliliśmy się w intencjach Ojczyzny. Msze św. w tym dniu odprawiliśmy o godz. 7.00, 10.00, 17.00 i 18.30. Ofiary złożone z tacy zostały przeznaczone na potrzeby Stolicy Apostolskiej. Przekazaliśmy 457,00 zł.
  • W sobotę 12 listopada 2005r. o godz. 17.00 w kaplicy Sióstr Służebniczek w Żabikowie, ks. arcybiskup Stanisław Gądecki odprawił Mszę św. o rychłą beatyfikację Sługi Bożego Jana Pawła II i poświęcił tablicę upamiętniającą pobyt ks. kard. Karola Wojtyły w Luboniu.
  • W drugą niedzielę miesiąca 13 listopada 2005r. modliliśmy się za dobrodziejów i ofiarodawców parafii i Kongregacji.
  • W niedzielę 13 listopada 2005r. o godz. 18.00 Klub Dobrego Filmu zorganizował wieczór filmowy. Został wyświetlony na dużym ekranie w oratorium, nagrodzony 4 oskarami, film "Piękny umysł".
  • W niedzielę 20 listopada 2005r. obchodziliśmy uroczystość Chrystusa Króla Wszechświata, święto patronalne Akcji Katolickiej. Po Mszy św. o godz. 10.15 było wystawienie Najświętszego Sakramentu i litania do NSP Jezusa.
  • W niedzielę 20 listopada 2005r. dzieci klas II z rodzicami uczestniczyły we Mszy św. o godz. 15.00. Zostały wtedy poświęcone książeczki do nabożeństwa - modlitewniki.
  • W niedzielę 20 listopada 2005r. kwestowaliśmy przed kościołem na Caritas. Zebrane pieniądze - 722,50 zł - przekazaliśmy do Caritas Archidiecezji Poznańskiej.
  • W niedzielę 20 listopada 2005r. o godz. 19.00, w kościele św. Wojciecha w Poznaniu, odbył się koncert muzyki religijnej, w którym m.in. wystąpił chór Collegium Posnaniense prowadzony przez naszą parafiankę panią Barbarę Nowak. Podczas koncertu został wykonany utwór ks. Waldemara Partyki C.Or. Psalm 33.
  • W niedzielę 27 listopada 2005r. rozpoczęliśmy Adwent. Msze św. roratnie są odprawiane codziennie od poniedziałku do piątku o godz. 17.00, a w sobotę o godz. 7.00.
  • W środę 30 listopada 2005r. po Nowennie odbyło się spotkanie Parafialnego Zespołu CARITAS oraz chętnych do pracy charytatywnej. Omawialiśmy przygotowanie pomocy świątecznej dla dzieci i ubogich rodzin z naszej Parafii.
  • W czwartek 1 grudnia 2005r., po Mszy św. wieczornej, odbyło się spotkanie Parafialnej Rady Duszpasterskiej.
  • W II niedzielę Adwentu 4 grudnia 2005r. kwestowaliśmy do puszek na Fundusz Pomocy Kościołowi na Wschodzie. Zebrano 898,76 zł.
  • Od II niedzieli Adwentu, w przedsionku kościoła można nabywać świece wigilijne CARITAS, opłatki wigilijne, kartki świąteczne oraz kalendarze na nowy rok.
  • W czwartek 8 grudnia 2005r. obchodziliśmy uroczystość Niepokalanego Poczęcia NMP. Msze św. odprawiono o godz. 7.00, 17.00 i 18.30. Ofiary z tacy zostały przekazane na biedne kościoły.
  • W czwartek 8 grudnia 2005r. dzieci z kl. II uczestniczyły we Mszy św. o godz. 17.00. W ramach przygotowania do I Komunii św. zostały poświęcone dzieciom medaliki.
  • W niedziela 11 grudnia 2005r. modliliśmy się za naszych dobrodziejów i ofiarodawców.
  • W niedziela 11 grudnia 2005r. zostało odprawione, tak jak co roku, nabożeństwo AKATYST - ku czci Najświętszej Maryi Panny. Jest to najstarsze w kościele nabożeństwo Maryjne obdarzone przez Ojca Świętego Jana Pawła II przywilejem odpustu zupełnego.

Przeczytano 14144 razy

31, (3) 2005 - Boże Narodzenie

Copyright 2003-2024 © Kongregacja Oratorium Św. Filipa Neri i parafia pw. NMP Matki Kościoła w Poznaniu